Druga številka devetega letnika prinaša obsežen tematski blok o senzorialnem gledališču, ki sta ga uredila dr. Tomaž Toporišič in Barbara Pia Jenič. Dopolnjujejo ga tri aktualne razprave o slovenskem in mednarodnem gledališkem dogajanju ter recenzija Rapsodije za gledališče francoskega filozofa Alaina Badiouja.
Cilj številke je predstaviti eseje uglednih znanstvenikov in umetnikov s področij uprizoritvenih ved, antropologije, filozofije in psihologije umetnosti ter senzorialnih gledaliških praks. Znanstveniki in umetniki v razpravah in esejih skušajo opredeliti, kako senzorialna metoda s poudarkom na vonju aktivira proces samopreiskovanja s pomočjo razpiranja podob, spominov in asociacij. Kako izgrajuje specifično samorefleksijo in samozavedanje. Kako uprizoritvene in vizualne umetnosti uporabljajo vonjave; kakšen je prispevek senzorične revolucije k prihodnosti umetnosti in kulture, lokalno in globalno. V številki so zbrani prispevki, ki obravnavajo specifične uprizoritvene prakse (Barbara Orel, Barbara Pia Jenič, Tomaž Toporišič), uprizoritveno umetnost in uprizarjanje v senzorični kulturi (Enrique Vargas, Igor Areh), ter se ukvarjajo s senzorialnim kot možnim orodjem za socialno mediacijo in povezovanje različnih družbenih skupin (Caro Verbeek, Peter de Cupere, Simon Hajdini, David Howes in Rajko Muršič). Kot taka je stičišče različnih perspektiv, različnih pogledov, za katere menimo, da odpirajo nove poglede na pojave vonja v vsakdanjem življenju, teoriji in izvajalskih praksah.
Tematski blok dopolnjuje razprava Milene Mileve Blažič o lutkovni igri Jurček in trije razbojniki Alenke Gerlovič, ki jo prav to besedilo posavlja ob bok avtorjem, ki so se v svojih delih kritično odzvali na nacizem in fašizem v 2. svetovni vojni. Petra Pogorevc razpravlja o okoliščinah nastanka drame Inflamation du verbe vivre izredno aktualnega dramatika Wajdija Mouawada ter ugotavlja, kako je njegovo lastno žalovanje ob izgubi prijatelja oblikovalo zgodbo mitoloških junakov Filokteta in Odiseja. Tretja razprava je pregled koncepta skupnosti v eksperimentalnih in institucionalnih slovenskih gledališčih med letoma 1955 in 1967 izpod peresa Primoža Jesenka.
Zala Dobovšek je brala Rapsodijo za gledališče Alaina Badiouja in ugotovila, da »avtorjeva filozofija ne želi nadzirati ali preseči gledališke umetnosti ali se do nje v kakršnem koli smislu obnašati nadrejeno ali prek vzvišenega elitizma, prej obratno: iz gledališča se napaja, se nato v lastnem diskurzu preizpraša in nato vrne v materializirano obliko – uprizoritev. In od tod se refleksija in z njo rapsodija lahko šele zares začneta. Izsledki bodo nekje v temelju vedno isti: gledališče je večno, a hkrati zapisano pozabi.«
Na sledi vonjav v vsakdanjem življenju in onkraj njega
On the Scent Trail in and beyond Everyday Life
Discussions
Senzorialno gledališče
Enrique Vargas
The Theater of the Senses: Introductory Words and a Short Conversation for the Symposium
David Howes
Sledeč nosu: dozorele študije o vonjavah
Nose-wise: Smell Studies Come of Age
Tomaž Toporišič
Uprizarjanje dotika in vonja: liminalnost čutov
Performing Touch and Smell: The Liminality of the Senses
Simon Hajdini
Peter de Cuperre
The Complexity of Olfactory Art. The Use of Scent as Concept and Context in the Work of Art
Barbara Orel
Svet vonjav v slovenskih uprizoritvenih umetnostih
The World of Odor in the Slovenian Performing Arts
Barbara Pia Jenič and Igor Areh
The Art of Immersion with Smell and Sensorial Theater Language
Caro Verbeek
Rajko Muršic
Med aisthēsis and colere: senzoričnost, vsakdanja improvizacija in etnografska resničnost
Between Aisthesis and Cholera: Sensoria, Everyday Improvisation and Ethnographic Reality
Discussions
Milena Mileva Blazic
Petra Pogorevc
Primož Jesenko
Reviews
Zala Dobovšek
Eternal, but forget what is written
Editor-in-chief: Assoc. Prof. Dr. Gašper Troha (University of Ljubljana)
Editorial Board: Dr. Zala Dobovšek (University of Ljubljana), Mag. Primož Jesenko (Slovenian Theatre Institute), Dr. Matic Kocijančič (Slovenian Theatre Institute), Prof. Dr. Bojana Kunst (Justus-Liebig-Universität Gießen, DE), Assoc. Prof. Dr. Blaž Lukan (University of Ljubljana), Assoc. Prof. Dr. Aldo Milohnić (University of Ljubljana), Dr. Maja Murnik (Institute for New Media), Assoc. Prof. Dr. Barbara Orel (University of Ljubljana), Assoc. Prof. Dr. Mateja Pezdirc Bartol (University of Ljubljana), Dr. Maja Šorli (University of Ljubljana), Assoc. Prof. Dr. Tomaž Toporišič (University of Ljubljana)
International Editorial Board: Mark Amerika, MFA (University of Colorado, US), Marin Blažević, PhD, Assoc. Prof. (Sveučilište u Zagrebu, HR), Ramsay Burt, PhD (De Montfort University, GB), Joshua Edelman, PhD (Manchester Metropolitan University, GB), Jure Gantar, PhD (Dalhousie University, CA), Anna Maria Monteverdi, PhD (Università degli Studi di Milano, IT), Janelle Reinelt, PhD (The University of Warwick, GB), Anneli Saro, PhD (Tartu Űlikool, EE), Miško Šuvaković, PhD, Prof. (Univerzitet Singidunum, RS), Stephen Elliot Wilmer, Prof. (Trinity College Dublin, IE)
Co-Publisher: Slovenian Theatre Institute, (Mojca Jan Zoran, director) and University of Ljubljana, Academy of Theatre, Radio, Film and Television (Tomaž Gubenšek, dean)
The journal Amfiteater was founded by the University of Ljubljana AGRFT. In 2015, the journal began publishing in co-publishing with SLOGI. It remains a university scientific journal, with two issues per year.