Slovenski gledališki muzej je nedavno pripravil pregledno razstavo kostumografskega opusa Alenke Bartl – na ogled je bila od aprila do junija 2012 v Narodni galeriji v Ljubljani. Izjemni ustvarjalkin opus, odziv obiskovalcev, pa tudi možnosti, ki jih ponuja svetovni splet, so avtorje projekta spodbudili, da v sodelovanju z zavodom Novi Zato. »podaljšajo življenje razstave« oziroma pripravijo njeno virtualno nadaljevanje.
Simbol trajne vezi z Gledališčem
»Tradicija ni ohranjanje pepela, temveč predajanje plamena.« (Thomas More)
Alenka Bartl ima za seboj izjemno bogato ustvarjalno kariero. Še pred diplomo na Akademiji uporabnih umetnosti v Beogradu je v zgodnjih petdesetih letih prejšnjega stoletja zasnovala prve dramske, operne in baletne kostumografije v Slovenskem narodnem gledališču v Ljubljani – bila je ena prvih slovenskih poklicnih kostumografk z univerzitetno izobrazbo iz likovne umetnosti in kostumografije.
V petinpetdesetih letih je ustvarila več kot 500 gledaliških kostumografij, sodelovala pri kakih štiridesetih filmskih in televizijskih produkcijah ter postavila temelje slovenske katedre za kostumografijo – kot redna profesorica je zaznamovala generacije študentov Akademije za gledališče, radio, film in televizijo ter Akademije za likovno umetnost v Ljubljani.
COLOPHON
E-razstava: Slovenski gledališki muzej (zanj: Ivo Svetina) in Novi ZATO. (zanj: Samo M. Strelec)Odprtje: 25. oktobra 2012, Borštnikovo srečanje, Maribor
Exhibition curator: Tea Rogelj, MA
Izbor skic: Alenka Bartl in Tea Rogelj
Identifikacija in popis skic: Ana Perne in Tea Rogelj
Digitization:Dušan Nelec
Lektorica: Jana Lavtižar
Prevajalka v angleški jezik: Maja Visenjak Limon
Računalniška zasnova digitalnih zbirk in virtualne razstave na portalu www.sigledal.org: Gregor Matevc