Bloody dance

Dramatika slovenske politične emigracije 6

Ljubljana: Slovenian Theatre Museum, 2002

229 str.: ilustr.; 23 x 17 cm

slv

ISBN  961-6218-73-5

Knjiga akademika Tarasa Kermaunerja Bloody dance nadaljuje raziskavo dramatike slovenske politične emigracije, dramskih besedil avtorjev, ki so v izgnanstvu pisali dramatiko. Ta je v Kermaunerjevem videnju – ne glede na ideološke  razlike – vendarle del sodobne (povojne) slovenske dramatike. Razprava se posveča dvema dramskima besediloma in sicer Kravi Španiji (1939), ki jo je napisal Niko Jeločnik in Plesu v Trnovem Cvetka Golarja (1942). Ob tem pa avtor izhaja iz svoje analize iz leta 1992 o Jeločnikovi drami Vstajenje kralja Matjaža, ki jo razlaga s pojmoma, zajetima v samem naslovu pričujoče razprave, in sicer s plesom kot prispodobo za vojni čas, katerega temeljna značilnost je kri: trpljenje, muka, smrt. Obenem pa pojem plesa – paradoksno – vzbuja tudi občutek pravljičnosti, celo lahkotnosti, saj kar nekam samoumevno vodi h končni zmagi »prave naše svete stvari«.

 

Themes of the dramas: Alenka Goljevšček

Computer drawings: Ajda Kermauner

Search by content

Search
Skip to content
SLOGI
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.