Krvavi ples

Dramatika slovenske politične emigracije 6

Ljubljana: Slovenski gledališki muzej, 2002

229 str.: ilustr.; 23 x 17 cm

slv

ISBN  961-6218-73-5

Knjiga akademika Tarasa Kermaunerja Krvavi ples nadaljuje raziskavo dramatike slovenske politične emigracije, dramskih besedil avtorjev, ki so v izgnanstvu pisali dramatiko. Ta je v Kermaunerjevem videnju – ne glede na ideološke  razlike – vendarle del sodobne (povojne) slovenske dramatike. Razprava se posveča dvema dramskima besediloma in sicer Kravi Španiji (1939), ki jo je napisal Niko Jeločnik in Plesu v Trnovem Cvetka Golarja (1942). Ob tem pa avtor izhaja iz svoje analize iz leta 1992 o Jeločnikovi drami Vstajenje kralja Matjaža, ki jo razlaga s pojmoma, zajetima v samem naslovu pričujoče razprave, in sicer s plesom kot prispodobo za vojni čas, katerega temeljna značilnost je kri: trpljenje, muka, smrt. Obenem pa pojem plesa – paradoksno – vzbuja tudi občutek pravljičnosti, celo lahkotnosti, saj kar nekam samoumevno vodi h končni zmagi »prave naše svete stvari«.

 

Vsebine dram: Alenka Goljevšček

Računalniške risbe: Ajda Kermauner

Iskanje po vsebini

Iskanje
Preskoči na vsebino
SLOGI
Pregled zasebnosti

To spletno mesto uporablja piškotke, da vam lahko zagotovimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Podatki o piškotkih so shranjeni v vašem brskalniku in opravljajo funkcije, kot je prepoznavanje, ko se vrnete na naše spletno mesto, in pomagajo naši ekipi razumeti, kateri deli spletnega mesta se vam zdijo najbolj zanimivi in uporabni.