Rob v središču: Izbrana poglavja o eksperimentalnem gledališču v Sloveniji 1955–1967

Retail price: 18 euros

Online sales

Leto natisa in izdaje: 2015

ISBN 978-961-6860-09-3

ISSN: 1580-5522

16 x 23,5 cm, 446 strani

Dokumenti Slovenskega gledališkega inštituta št. 92, letnik 51, 2014 (izšlo v letu 2015)

Izdal: Slovenski gledališki inštitut, Mestni trg 17, Ljubljana, zanj: Mojca Jan Zoran

Issued with the financial support of the Ministry of Culture of the Republic of Slovenia.

Knjiga Rob v središču: Izbrana poglavja iz zgodovine eksperimentalnega gledališča v Sloveniji 1955–1967 izhaja iz spoznanja o prepletenosti institucionalne in zunajinstitucionalne dejavnosti v času razvoja slovenskega gledališča po letu 1950, ko se je to napajalo z ustvarjalnimi tokovi zunaj Slovenije oziroma Jugoslavije. V njej je prikazana dialektika razvojnih premen, ki jih niso napovedovala in uresničevala le gostovanja gledališč iz Evrope (ta so postala redna po letu 1955), pač pa tudi dejavnost agilnih posameznic in posameznikov, ki so s svojo razgledanostjo in nekonformno osebnostno naravnanostjo razmikali obzorje – in sicer z opozarjanjem na žanrske in slogovne pristope, ki so bili v tujini že uveljavljeni in kakršna sta bila gledališče v krogu ali vpeljevanje koreografiranega giba v odrski izraz.

 

"Through stories about the artistic organisms of the experimental theatres of Balbina Baranovič (Experimental Theatre, Youth Theatre), Draga Ahačič (Ad hoc Theatre) and Odra 57, as well as other factors (Student Current Theatre, Workers' Theatre, Experiment in Drama, Side Entrance by Jurij Souček, etc.), Jesenko's book also becomes a detailed insight into an important segment of the history of Slovenian theatre. The author forms a sharp and fruitful theorized-historical view of Slovenian theatre, culture and society of this period, as reflected through the experiments with experimental theatre of the central protagonists of his research." Dr. Tomaž Toporišič

 

"While focusing on the context, Jesenko also pays due attention to the aesthetic characteristics of experimental theatre, draws attention to the close intertwining of aesthetics with the spatial location of the experiment, consolidates the difference between the avant-garde and the experimental, and in the introduction even develops a convenient theory of the experimental(l), which then helps him in assessing both experimental phenomena or groups and their manifestations or performances..." dr. Blaž Lukan

 

Primož Jesenko (*1975) je dramaturg, teatrolog in raziskovalec v Slovenskem gledališkem inštitutu. Magistriral je na AGRFT na Univerzi v Ljubljani; njegova študija Dramaturški koncepti v slovenskem gledališču 1950–1970 je izšla leta 2008; Svobodne roke, antologija teoretske misli o slovenskem gledališču (v souredništvu z B. Lukanom), pa leta 2012. Od 2004 je urednik za področje gledališča pri mesečniku Dialogi. Objavlja v teatroloških zbornikih in knjižnih izdajah (avtor spremne besede k slovenski izdaji opusa Sarah Kane, itn.). Sodeloval je v več raziskovalnih projektih (TACE – Occuppying Spaces: Eksperimentalno gledališče v Srednji Evropi; SGM; Uprizarjanje vizualnega, uprizarjanje življenja, Maska Ljubljana, …) in pri mednarodnih kolokvijih, festivalih in razstavah (Exodos Ljubljana, 2006-2008; Performing Revolution, New York, 2009, cikel dogodkov ob dvajsetletnici skupine Needcompany Jana Lauwersa, itn.). V letih 2012 in 2013 je bil selektor Borštnikovega srečanja.

 

Priznanje Vladimirja Kralja za kritiške in teatrološke dosežke v zadnjih dveh letih mag. Primožu Jesenku za strokovno monografijo Rob v središču: izbrana poglavja o eksperimentalnem gledališču v Sloveniji 1955–1967, ki je izšla v zbirki Dokumenti Slovenskega gledališkega inštituta. Nagrado in priznanje Vladimirja Kralja je Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije prvič podelilo na 46. Tednu slovenske drame.
»Obsežna, temeljita in večplastna monografija Rob v središču pomembno prispeva k razumevanju in ovrednotenju gledališkega ustvarjanja v začetku druge polovice dvajsetega stoletja pri nas. V njej se Jesenko osredotoča na takratne eksperimentalne gledališke tokove v polju uprizoritvenih umetnosti na Slovenskem in natančno analizira kontekst uveljavljanja novih žanrskih ter slogovnih pristopov. S tem oblikuje vsebinsko in metodološko bogato študijo, ki je izrednega pomena za celovit vpogled v zgodovino slovenskega gledališča.«

 

Author: Primož Jesenko

Urednik tega zvezka: Gasper Malej

Reviewer: Blaž Lukan, Tomaž Toporišič

Proofreader: Mateja Dermelj

Summary translation: Jana Renée Wilcoxen

Imensko kazalo, transkripcija: Nataša Varušak

Selection of photographic material: Primož Jesenko

Design and preparation for printing: Barbara Bogataj Kokalj

Search by content

Search
Skip to content
SLOGI
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.