Ob 100-letnici Slovenskega etnografskega muzeja je tudi Slovenski gledališki inštitut pristavili svoj kamenček v mozaik časa s fotografijo J. W. Goethe, Faust, režija Balbina Battelino Baranović, Eksperimentalno gledališče, premiera 6. 7. 1959, preddverje Križank. Vir: Ikonoteka SLOGI – Gledališki muzej.
Ob fotografiji je naš sodelavec mag. Primož Jesenko zapisal:
BALBINA BATTELINO BARANOVIČ IN ČAS
»Čas prinese s seboj dogodke in minevajo, to tako mine, da se tega še zdaleč ne moremo zavedati. Šele zdaj v mojih visokih letih se nekako zavedam časa. Prej sem bila jaz gospodar, ne čas. Zdaj pa se zavedam.«
Balbina Battelino Baranovič (1921–2015) je v letih 1955–1969 vpeljala v slovensko gledališče pojem gledališkega eksperimenta. Odrska oblika tako imenovanega gledališča v krogu preplete dramski, igralski, prostorski, gibalni in glasbeni element, oder približa avditoriju. Krožno postavitev uvidi Baranovič kot samoumevno tudi zaradi predhodnega študijskega formiranja v gledališkem okolju Dunaja in še zlasti po stiku z gostujočimi gledališčniki iz ZDA v Parizu 1953.
Ko smo jo obiskali leta 2012, je čutila, da se njeno nekdaj vehementno gospodarjenje s časom obrača v prid času, in svojo interakcijo z njim postavila v stvaren kontekst. Tekmovanje s časom je v polju gledališkega spomina izrazito in živa pričevanja ustvarjalcev neprecenljive vrednosti.
Lepo vabljeni na ogled projekcije Človek in čas: Čas skozi oči drugih muzejev, ki je na razstavi Človek in čas: Prvih 100.