Dokumenti – 60 let, Bibliografija (1964–2024)
Avtor: Katarina Kocijančič
Po petdesetih letih znova nastala bibliografija, ki najbolj neposredno prikaže kvantiteto in kvaliteto zelo raznorodnega knjižnega gradiva…
Preberite več
Ekvinokcij je med največkrat izvajanimi in tudi v tujini uspelimi slovenskimi operami, a obenem nima dokončne oblike, saj so jo avtor, kasneje pa tudi njeni interpreti, pogosto spreminjali. Borut Smrekar se ji približuje z različnih smeri. Analizira njeno genezo, vsebinsko in formalno podobo ter zagovarja stališče, da je Ekvinokcij najboljša slovenska opera vseh časov.
»Ekvinokcij Marjana Kozine je nesporno funkcionalno uspešna opera, kar se je do sedaj potrdilo še ob vsaki uprizoritvi. Libreto temelji na dramskem tekstu, vendar je oblikovan skladno z zahtevami glasbenega gledališča. Obsega za opero primerne prizore in nudi glasbi dovolj možnosti izraza. Glasba je kakovostna in izrazno močna.
Celota je oblikovana dovolj pretehtano in čvrsto, da omogoča uspešno uprizoritev brez večjih posegov. Partitura je izdelana na zavidljivi obrtni ravni. Orkestracija je barvita, razmerja med vokalom in orkestrom so dobro pretehtana. Njen šibkejši del je zaključek, ki kljub trem skladateljevim različicam ni dobil optimalne rešitve, vendar učinkuje uprizoritev Ekvinokcija kot celota še vedno enovito in prepričljivo.
Ekvinokcij je med izstopajočimi slovenskimi opernimi deli tisto, ki najbolje izpolnjuje predstavljene kriterije vrednotenja opernega dela. To nikakor ne pomeni, da presega druga dela v vseh pogledih, vendar pri vrednotenju opernega dela ne moremo drugače, kot da vrednotimo delo kot celoto v skladu z njegovim končnim namenom in ne izdvajamo posameznih komponent dela.«
Borut Smrekar
Dr. Borut Smrekar. Po študiju prava, klavirja pri Dubravki Tomšič Srebotnjak in dirigiranja pri Antonu Nanutu se je izpopolnjeval na Hochschule für Musik und darstellende Kunst na Dunaju. Kot asistent s področja dirigiranja na Akademiji za glasbo v Ljubljani je magistriral na temo Vodenje zbora in kasneje s pomočjo štipendije avstrijske in bavarske vlade doktoriral s temo Problem retuš orkestrskega zvoka Beethovnovih simfonij. Bil je med ustanovitelji Slovenskega komornega glasbenega gledališča. Po poučevanju na Akademiji za glasbo v Ljubljani je bil med letoma 1998 in 2005 ravnatelj SNG Opera in balet Ljubljana, s katerim je kot umetniški vodja zbudil mednarodno pozornost in priznanje. V letih 2019 in 2020 je bil umetniški vodja Zbora Slovenske filharmonije. Nastopal je z različnimi orkestri in zbori v domovini in tujini ter sodeloval v žirijah uglednih mednarodnih pevskih tekmovanj (Belvedere – Dunaj, Musica sacra – Rim itd.) Prevedel je več opernih libretov in redigiral partituro opere Ekvinokcij Marjana Kozine.
Urednik: Gašper Troha
Recenzenta: Igor Grdina in Aleš Nagode
Izbor slikovnega gradiva: Borut Smrekar
Digitalizacija in priprava slikovnega gradiva za tisk: Andrej Ovsec
Lektor: Andraž Polončič Ruparčič
Korekture: Borut Smrekar in Gašper Troha
Imensko in stvarno kazalo: Borut Smrekar
Oblikovanje naslovnice: Nina Šturm
Oblikovanje in priprava za tisk: Nina Šturm
Videoposnetek predstavitve knjige, 11. oktobra 2021 v SLOGI:
Maloprodajna cena: 18 EUR
Publikacijo lahko naročite na naslovu: slogi@slogi.si. (Poštnina ni vključena v ceno publikacije).
16,7 x 24 cm, 228 strani
ISBN 978-961-6860-31-4
COBISS.SI-ID 74057987
Dokumenti Slovenskega gledališkega inštituta, letnik 58, številka 102, ISSN 2463-8277
Izdal: Slovenski gledališki inštitut, Mestni trg 17, 1000 Ljubljana, zanj: Mojca Jan Zoran
Leto izida: 2021
Izdano s finančno pomočjo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.