Zavod Muzeum, ki je odločilno prispeval k uvajanju vizualnih umetnosti in sodobnega plesa v slovenske performativne umetnosti 90-ih let prejšnjega stoletja, praznuje 30-letnico delovanja. Ob tem je v sozaložništvu Slovenskega gledališkega inštituta in zavoda Muzeum režiserke, producentke in kustosinje Barbare Novakovič nastala publikacija z naslovom Gledališče kot muzej. Spremljajoča razstava Arhiv furioso v Dvorani Slovenskega gledališkega inštituta zajema uprizoritveni historiat Gledališča Muzeum v letih 1994–2024.
Obsežen arhiv dokumentov in referenc zajema enciklopedično zbirko treh desetletij uprizoritvenega (gledališkoplesnega) in razstavnega opusa zavoda Muzeum. Avtorski prispevki sledijo fenomenu Gledališča Muzeum, ki je bil (po prvi predstavi Čriček v pesti leta 1994) zasnovan kot raziskava razmerij slika-beseda, prostor-čas, gib-gesta, glasba – in transformacijam, kot jih razkrivata struktura in, navsezadnje, kazalo publikacije. Od leta 2000 je Muzeum kot partner sodeloval v številnih mednarodnih projektih, v Sloveniji pa je na celi vrsti prizorišč proizvajal zmeraj nove produkcijske platforme in trilogije, tako v sodelovanju s člani prvotne ekipe kot z vedno novimi generacijami igralcev in plesalcev (1999–2024).
Prisrčno vabljeni!
S podporo Mestne občine Ljubljana in Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.
Naslovna fotografija: Matej Filipčič, Osum (Projekt 1). Moderna galerija, Ljubljana, premiera: 27. oktober 2002. Na fotografiji: Iva Zupančič. Foto: Peter Uhan // Maja Kalafatić, Tina Valentan, Tri verzije prostora (Dinamike prostorov —nihanje). Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, premiera: 22. maj 2019. Na fotografiji: Tina Valentan, Maja Kalafatić, Nina Pertot Weis. Foto: Nada Žgank. // Barbara Novakovič, Paracelsus in Frankenstein (Konceptualni projekt Muzeum). Dvorana Duše Počkaj, Cankarjev dom Ljubljana, premiera: 23. februar 1999. Na fotografiji: Barbara Novakovič. Foto: Miha Škerlep. // Milan Tomášik, Off-Beat. Plesni teater Ljubljana, premiera: 22. september 2011, festival Ex-Ponto. Na fotografiji: Milan Tomášik. Foto: Peter Uhan.