Polde Bibič (3. 2. 1933–13. 7. 2012), legenda slovenskega gledališča

Julija 2022 mineva deset let od smrti Poldeta Bibiča, igralca in gledališkega pedagoga, pa tudi dragocenega avtorja memoarske in dokumentarne literature o slovenskem gledališču. Bil je član igralskega ansambla ljubljanske Drame – nekaj let tudi njen ravnatelj –, vendar je nastopal tudi drugod; ob številnih gledaliških je izjemno veliko vlog ustvaril tudi na filmu, televiziji in radiu. Hrvaški režiser Georgij Paro ga je leta 1984 označil za »prototip slovenskega igralca« in v nadaljevanju zapisal, da je Bibič »kot bog Janus, a z enim obrazom, ki je tragična in komična maska hkrati. V tem je Bibič idealen igralec današnjega trenutka gledališča, ki zabrisuje klasične žanrske razlike in igra na negotovi meji grotesknosti našega življenja.«

Starosta slovenske gledališke kritike Vasja Predan je v spominski vinjeti med Bibičevimi vlogami izpostavil Falstaffa v Parovi uprizoritvi Shakespearovega Kralja Henrika IV., SNG Drama Ljubljana 1993/94 (na fotografiji), za katerega »je mogoče reči, da je veliko dobrega črpal iz bogatega repertoarja nekakšne nam vsem domače igralske ljudskosti (ali žlahtne ljudske igre), plebejskosti in prostodušnosti. /…/ Bibič v tej silaški sežetosti krohôta in posmehovanja, veseljaštva in lucidnosti vseskozi ohranja mero, nikjer in nikdar se ne prepusti sicer vabljivemu, a nič manj cenenemu ali celo nevarnemu populizmu.«

Iz naših zbirk – plakat julij 2022:

 

William Shakespeare, Kralj Henrik IV., rež. Georgij Paro, produkcija SNG Drama Ljubljana, premiera 19. 1. 1994. Foto: Tone Stojko. Vir: Ikonoteka SLOGI – Gledališki muzej. Na fotografiji: Polde Bibič kot Falstaff.

 

Drugo