Gledališko desetletje z izborom gledaliških kritik Jerneja Novaka med sezonama 1979/80 in 1989/90 obravnava produkcijo desetih slovenskih institucionalnih odrov ter šestih neinstitucionalnih uprizoritev in devet študijskih stvaritev AGRFT. Poseben razdelek Novak nameni še Koreodrami, razmeroma kratkemu, a vplivnemu pojavu na slovenski gledališki sceni na prelomu 80. v 90. leta prejšnjega stoletja.
Kot poudari Jernej Novak sam, so bila osemdeseta leta v gledališču nedvomno čas t. i. režiserskega gledališča, kritiške ocene v izboru pa je razvrstil po gledališčih, v katerih so predstave nastale (in v zaporedju, kot je gledališča spremljal kot poročevalec ljubljanskega časnika Dnevnik) – v nemajhni meri tudi z namenom, da bi tako omogočil vpogled v ustvarjalno rast igralcev in igralskih ansamblov. To pa je le ena od dodanih vrednosti pričujoče zbirke, katere pomenljivi podtekst tvori že njen časovni fokus. Knjiga z nespornim pomenom za raziskovanje zgodovine slovenske odrske umetnosti želi nagovoriti aktualni čas tudi s tem, da (ob avtorski kondiciji pisca) odseva celostno in absolutno predanost gledališki tvari (na vseh koncih slovenskega prostora), ki je zaradi širšega spleta okoliščin danes v Sloveniji izrazito redka in nič več samoumevna.
https://www.facebook.com/SLOGI.SI/videos/583966242058077/
Jernej Novak (1946) je diplomiral iz primerjalne književnosti in sociologije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Po izkušnji urednika kulturne rubrike študentskega časopisa Tribuna je kot novinar v kulturni redakciji časopisa Dnevnik v letih 1975–1997 redno ocenjeval predstave slovenskih dramskih gledališč. V letih 1980–2013 je bil zaposlen v Igranem programu Televizije Slovenija kot urednik in dramaturg. Objavil je več kot tisoč gledaliških kritik in poročil z gledaliških festivalov v Jugoslaviji in tujini. Bil je prvi predsednik Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije (ust. 1975), večkrat selektor festivalov (Sterijevo pozorje, MES, Alpe-Jadran, Goriško srečanje malih odrov, Teden slovenske drame, Borštnikovo srečanje) ter predsednik in član strokovnih žirij festivalov. Objavil je številne eseje o sodobnih slovenskih gledaliških ustvarjalcih, o slovenskih dramskih in lutkovnih gledališčih. Kritiška poročila o slovenskem gledališču in eseje o najvidnejših ustvarjalcih je objavljal tudi v srbohrvaški, angleški, francoski in nemški strokovni periodiki. Kot dramaturg je več let sodeloval s kulturnim društvom Oder treh herojev Pirniče in z Lutkovnim gledališčem Jože Pengov, za gledališke in lutkovne uprizoritve je pripravil tudi več dramatizacij proznih del slovenske in svetovne klasike.
Urednik: Primož Jesenko
Avtor spremne besede: Matic Kocijančič
Lektorica: Irena Androjna Mencinger
Oblikovanje in priprava za tisk: Nina Šturm
Imensko kazalo: Primož Jesenko, Nina Šturm, Anja Rošker, Ksenija Kaučič