
40 let sem delal. Dramatizacije in priredbe Cankarjevega Hlapca Jerneja
Avtor: Aldo Milohnić
Hlapec Jernej in njegova pravica je Cankarjevo delo, ki je verjetno doživelo največ prevodov v tuje jezike….
Preberite več
Gledališko desetletje z izborom gledaliških kritik Jerneja Novaka med sezonama 1979/80 in 1989/90 obravnava produkcijo desetih slovenskih institucionalnih odrov ter šestih neinstitucionalnih uprizoritev in devet študijskih stvaritev AGRFT. Poseben razdelek Novak nameni še Koreodrami, razmeroma kratkemu, a vplivnemu pojavu na slovenski gledališki sceni na prelomu 80. v 90. leta prejšnjega stoletja.
Kot poudari Jernej Novak sam, so bila osemdeseta leta v gledališču nedvomno čas t. i. režiserskega gledališča, kritiške ocene v izboru pa je razvrstil po gledališčih, v katerih so predstave nastale (in v zaporedju, kot je gledališča spremljal kot poročevalec ljubljanskega časnika Dnevnik) – v nemajhni meri tudi z namenom, da bi tako omogočil vpogled v ustvarjalno rast igralcev in igralskih ansamblov. To pa je le ena od dodanih vrednosti pričujoče zbirke, katere pomenljivi podtekst tvori že njen časovni fokus. Knjiga z nespornim pomenom za raziskovanje zgodovine slovenske odrske umetnosti želi nagovoriti aktualni čas tudi s tem, da (ob avtorski kondiciji pisca) odseva celostno in absolutno predanost gledališki tvari (na vseh koncih slovenskega prostora), ki je zaradi širšega spleta okoliščin danes v Sloveniji izrazito redka in nič več samoumevna.
Jernej Novak: GLEDALIŠKO DESETLETJE – Kritike 1979/80–1989/90
Avtor Jernej Novak o knjigi GLEDALIŠKO DESETLETJE: Kritike 1979/80–1989/90. Knjiga je izšla v zbirki Dokumenti Slovenskega gledališkega inštituta. Knjigo predstavljamo na stojnici Slovenskih gledaliških založnikov na 34. Slovenskem knjižnem sejmu (20.–25. november 2018, Drugo preddverje Cankarjevega doma). Lepo vabljeni!Video: Y0Y Production
Objavil/a Slovenski gledališki inštitut dne Ponedeljek, 19. november 2018
Jernej Novak (1946) je diplomiral iz primerjalne književnosti in sociologije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Po izkušnji urednika kulturne rubrike študentskega časopisa Tribuna je kot novinar v kulturni redakciji časopisa Dnevnik v letih 1975–1997 redno ocenjeval predstave slovenskih dramskih gledališč. V letih 1980–2013 je bil zaposlen v Igranem programu Televizije Slovenija kot urednik in dramaturg. Objavil je več kot tisoč gledaliških kritik in poročil z gledaliških festivalov v Jugoslaviji in tujini. Bil je prvi predsednik Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije (ust. 1975), večkrat selektor festivalov (Sterijevo pozorje, MES, Alpe-Jadran, Goriško srečanje malih odrov, Teden slovenske drame, Borštnikovo srečanje) ter predsednik in član strokovnih žirij festivalov. Objavil je številne eseje o sodobnih slovenskih gledaliških ustvarjalcih, o slovenskih dramskih in lutkovnih gledališčih. Kritiška poročila o slovenskem gledališču in eseje o najvidnejših ustvarjalcih je objavljal tudi v srbohrvaški, angleški, francoski in nemški strokovni periodiki. Kot dramaturg je več let sodeloval s kulturnim društvom Oder treh herojev Pirniče in z Lutkovnim gledališčem Jože Pengov, za gledališke in lutkovne uprizoritve je pripravil tudi več dramatizacij proznih del slovenske in svetovne klasike.
Urednik: Primož Jesenko
Avtor spremne besede: Matic Kocijančič
Lektorica: Irena Androjna Mencinger
Oblikovanje in priprava za tisk: Nina Šturm
Imensko kazalo: Primož Jesenko, Nina Šturm, Anja Rošker, Ksenija Kaučič
Maloprodajna cena: 18 EUR
16,7 x 24 cm, 406 strani
ISBN 978-961-6860-23-9
Dokumenti Slovenskega gledališkega inštituta, Letnik 55, št. 98, , ISSN 2463-8277
Soizdajatelja: Slovenski gledališki inštitut (zanj Mojca Jan Zoran) in Slovenska matica (zanjo Ignacija Fridl Jarc)
Izdano s finančno pomočjo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.