Slovenski gledališki inštitut
Mestni trg 17, 1000 Ljubljana
T: 01 241 5800
E: slogi@slogi.si
S: www.slogi.si
Predstavitev monografije Gledališče Möderndorfer
Monografija Gledališče Möderndorfer, ki sta jo izdala Slovenski gledališki inštitut in Forum Ljubljana, je prav posebno delo. V njej se avtor Vinko Möderndorfer posveča 106 uprizoritvam, ki jih je režijsko zasnoval v dobrih štirih desetletjih režijskega ustvarjanja, od svoje prve režije leta 1980 v Eksperimentalnem gledališču Glej do krstne uprizoritve opere Samorog leta 2021.
Zapisi Vinka Möderndorferja so karseda raznovrstni – od razmišljanj o značilnostih in odrskih zakonitostih posameznega žanra ali zvrsti gledališča, razčlemb posameznih dram, zabeležk o rojevanju in razvoju gledališč, do zelo osebno obarvanih krokijev o soustvarjalcih (igralcih, dramatikih, skladateljih, kostumografih in scenografih, dramaturgih, umetniških vodjih, fotografih …) ter do spominov in utrinkov z vaj in gledaliških anekdot.
Avtorjeve zapise “ilustrira” blizu 1500 enot slikovnega gradiva. Knjiga – oblikoval jo je Edi Berk – tako ni pomembna le z vidika gledališke zgodovine, ampak omogoča slehernemu bralcu vpogled v gledališko magijo. Avtor zna povsem strokovne teme ubesediti zanimivo in razumljivo, ob tem pa bralcu ponuja pogled tudi v zakulisje, v čudež (in trud) nastajanja predstave.
Z Vinkom Möderndorferjem se bo pogovarjal avtor spremne besede in režiserjev gledališki sodelavec skozi vsa štiri desetletja, dr. Blaž Lukan.
Odprtje fotografske razstave Gledališče Möderndorfer
Lani je izšla monografija Gledališče Möderndorfer, ki je unikum v slovenskem gledališkem založništvu. Najprej po obsegu, saj v dveh knjigah in na 1216 straneh prinaša vpogled v 106 uprizoritev, ki jih je v dobrih štirih desetletjih režijsko zasnoval Vinko Möderndorfer.
Sam avtor je ob izidu dela zapisal: “Po vsej verjetnosti te monografije ne bi bilo, če ne bi bilo izvrstnih gledaliških fotografov. /…/ Že v zgodnjih osemdesetih letih, pa tudi kasneje, se mi je zdelo, da bi bilo fino videti gledališče skozi občutljivo fotografovo oko. Da je gledališka fotografija lahko samostojna umetnost. Tudi danes imamo kar nekaj odličnih fotografov umetnikov, ki se zelo resno ukvarjajo z gledališko fotografijo. Zato sem si najprej želel pričujočo knjigo sestaviti zgolj s kratkimi zapisi o uprizoritvah, glavnino pa bi predstavljale fotografije. Od gledališke predstave namreč ostanejo samo fotografije in pa vtisi, ki jih gledalci odnesejo s sabo. Vse ostalo se po zadnji predstavi spremeni v prah pozabe. /…/”
Avtorjeve zapise tako “ilustrira” bogata slikovna oprema – monografija vsebuje blizu 1500 enot slikovnega gradiva.
Razstava, ki sta jo pripravila Slovenski gledališki inštitut in Forum Ljubljana – slavnostno jo bomo odprli prav na Festivalu Borštnikovo srečanje, potem pa bo, nekoliko prilagojena, gostovala v slovenskih gledališčih in drugih razstavnih prostorih –, vključuje izbor fotografij iz različnih obdobij in prizorišč/gledališč režiserjevega ustvarjanja.
Obiskovalci bodo lahko začutili energijo in magijo predstav, ob njih pa se bodo v njih prav gotovo prebudili tudi številni spomini na lastna gledališka doživetja.
Celoten program Borštnikovega srečanja si lahko ogledate tukaj.