Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 12, Številka 2

Zvezek pričenja tematski blok z naslovom »Prispevki k teoriji novomedijske umetnosti«, v katerem avtorji razpravljajo o nekaterih ključnih tematikah iz teorije novomedijske umetnosti. Umetnost novih medijev razumejo širše, skozi njene družbene kontekste in implikacije, pa tudi skozi njena razmerja z drugimi družbenimi, političnimi, filozofskimi, kulturnimi in umetnostnimi vprašanji ter fenomeni, kot so na primer izzivi antropocena, igra, družbeni mediji, aktivizem in umetna inteligenca.

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 12, Številka 1

Pretežni del prve številke 12. letnika predstavljajo razprave, pripravljene na podlagi prispevkov na Amfiteatrovem simpoziju, ki je na temo »Preživetje komedije / The Survival of Comedy« potekal 5. in 6. oktobra 2023 v dvorani Slovenskega gledališkega inštituta (SLOGI) v Ljubljani. Po stoletjih krize »čistih« dramskih zvrsti (vsaj na deklarativni ravni) in prevladi mešanih žanrov je nastopil čas …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 11, Številka 2

Druga številka enajstega letnika Amfiteatra prinaša pester konglomerat besedil, tako po tematikah kot zvrsteh. Zvezek uvajajo štiri razprave, katerih tematike segajo od premisleka o avantgardah skozi prizmo razmerij med središčem in obrobjem Srednje ter Vzhodne Evrope (prof. dr. Tomaž Toporišič) prek analize pestre večjezične gledališke dejavnosti koroških Slovenk in Slovencev kot gledališkega in kulturno-sociološkega pojava (prof. dr. Andrej Leben) do gledališke pedagogike (dr. Irina Lešnik Jeras) in analize mladinske dramatike Andreja Rozmana Roze (prof. dr. Milena Mileva Blažić).

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 11, Številka 1

Pretežni del prve številke 11. letnika Amfiteatra predstavljajo razprave, pripravljene na podlagi prispevkov na Amfiteatrovem simpoziju, ki je na temo »Gledališki eksperiment na Slovenskem (1966–1986) in njegovi odmevi« potekal jeseni 2022 v Slovenskem gledališkem inštitutu (SLOGI) v Ljubljani.

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 10, Number 2

The second issue of the tenth volume of Amfiteater brings together themes we have been exploring over the last two years. The first theme deals with the changes in playwriting and theatre in the 21st century; the second addresses the question of community in the performing arts. Both themes were discussed at the Amfiteater symposia …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 10, Številka 2

Izšla je druga letošnja številka znanstvene revije Amfiteater, edine slovenske znanstvene revije za področje teatrologije in študijev scenskih umetnosti. Tokrat prinaša temi, ki ju raziskujemo v zadnjih dveh letih. Prva so spremembe v dramski pisavi in gledališču po letu 2000, druga pa vprašanje skupnosti v uprizoritvenih umetnostih. O obeh smo diskutirali na Amfiteatrovih simpozijih v …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 10, Številka 1

Prva številka revije Amfiteater za leto 2022 prinaša obsežen tematski blok Sodobna dramatika po l. 2000. Tematski del zaokrožujeta razpravi, ki vsaka na svoj način dopolnjujeta to temo. Matic Kocijančič analizira uprizoritve Sofoklejeve Antigone na slovenskih poklicnih odrih, Luka Benedičič pa s poskusom povezati Brechtov pojem Gestusa z ritualom in tabujem ponovno odpira temo etične …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 9, Number 2

The focus of this Amfiteater issue presents essays of the prominent scholars and artists from theatre sciences, anthropology, philosophy and psychology of art as well as from sensorial theatre practices. The scholars and artists try to define how the sensorial method activates the process of self-examination by unlocking images, memories and associations; and how it …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 9, Number 2

The focus of this Amfiteater issue presents essays of the prominent scholars and artists from theatre sciences, anthropology, philosophy and psychology of art as well as from sensorial theatre practices. The scholars and artists try to define how the sensorial method activates the process of self-examination by unlocking images, memories and associations; and how it …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 9, Številka 2

Druga številka devetega letnika prinaša obsežen tematski blok o senzorialnem gledališču, ki sta ga uredila dr. Tomaž Toporišič in Barbara Pia Jenič. Dopolnjujejo ga tri aktualne razprave o slovenskem in mednarodnem gledališkem dogajanju ter recenzija Rapsodije za gledališče francoskega filozofa Alaina Badiouja. Cilj številke je predstaviti eseje uglednih znanstvenikov in umetnikov s področij uprizoritvenih ved, …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 9, Number 1

The first number of the ninth year of the Amfiteater is dedicated to the theme of community in theatre. How does theatre shape the community? Does it have any impact on the wider society? How is the community inscribed in the dramatic text itself? These are just some of the questions that our and foreign …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 9, Številka 1

Prva številka devetega letnika je posvečena temi skupnosti v gledališču. Kako gledališče oblikuje skupnost? Ima na širšo družbo kak vpliv? Kako je skupnost vpisana v samo dramsko besedilo? To so le nekatera vprašanja, ki se jih lotevajo domači in tuji avtorji ob analizi primerov iz gledališke zgodovine 20. in 21. stoletja. Številko je spodbudila 50-letnica …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 8, Number 2

The theatre of the 1960s and 1970s brought about a paradigmatic turn that was later called the performative turn (Erika Fischer-Lichte), the end of the theatre of text (Veno Taufer). Its further development is known as postdramatic theatre (Hans-Thies Lehmann) and transformative aesthetics (Fischer-Lichte). These changes set up new challenges for theatre writing as well. …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 8, Številka 2

Gledališče je v šestdesetih in sedemdesetih letih 20. stoletja doživelo paradigmatski prelom, ki v veliki meri določa njegov razvoj še dandanes. Kot oder postavlja dramska besedila v nove vloge, tako nove dramske pisave postavljajo gledališče pred nove izzive. Prav te prehode in širjenje ustvarjalnih možnosti prevprašujejo razprave v tokratni številki Amfiteatra. Anna Maria Monteverdi se …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 8, Number 1

The first issue of the eighth volume of Amfiteater is devoted entirely to the theme of amateur theatre. The latter is not often the subject of scientific research, neither in Slovenia nor abroad. Given the rich history of amateur theatre in Slovenia and elsewhere in Europe, we have approached this field from various perspectives. Some …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 8, Številka 1

Prva številka osmega letnika Amfiteatra je v celoti posvečena temi ljubiteljskega gledališča. Slednje ni pogosto predmet znanstvenih raziskav tako pri nas kot v tujini. Ljubiteljskega gledališča smo se lotili z različnih vidikov, saj ima pri nas in drugod po Evropi bogato zgodovino. Nekaj ključnih obdobij v razvoju slovenskega gledališča so analizirali Aldo Milohnič (Delavski oder …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 7, Number 2

The Amfiteater’s second number of the seventh volume is dedicated to the work of Simona Semenič. It includes six articles by: Mateja Pezdirc Bartol, Mia Hočevar, Eva Pori, Ivana Zajc, Kristof Jacek Kozak and Maja Murnik, as well as essays by Kristina Hagström-Ståhl and Ljudmil Dimitrov on staging the performance 5fantkov.si in Sweden and Bulgaria. …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 7, Številka 2

Druga številka sedmega letnika je v celoti posvečena delu Simone Semenič. Obsega šest razprav avtoric_jev: Mateje Pezdirc Bartol, Mie Hočevar, Eve Pori, Ivane Zajc, Krištofa Jaceka Kozaka in Maje Murnik, ter eseja Kristine Hagström-Ståhl ter Ljudmila Dimitrova o uprizoritvah 5fantkov.si na Švedskem in v Bolgariji. Tematski blok dopolnjujejo esej Kim Komljanec o pogojih za uprizarjanje …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 7, Number 1

This issue draws on the international symposium The Art of Kamishibai: The Word of the Image and the Image of the Word, which took place in May 2018 at the Slovenian Theatre Institute in Ljubljana. The thematic section of the issue is introduced with an essay by Igor Cvetko, who examines the wider context of …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 7, Številka 1

Prva številka sedmega letnika črpa iz tridnevnega mednarodnega simpozija Umetnost kamišibaja: Beseda podobe in podoba besede, ki je potekal v Slovenskem gledališkem inštitutu maja 2018. Tematski sklop začnemo z esejem Igorja Cvetka, ki široko kontekstualizira slovenski kamišibaj. Temu sledi razprava Tare McGowan, ki umesti kamišibaj v svetovno avdiovizualno zgodovino. Julia Gerster analizira načine uporabe kamišibaja …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 6, Number 2

The present issue is a joint edition of two journals of performing arts, namely, the Slovenian journal Amfiteater and the Macedonian journal Ars Academica. The motive behind this decision was the bilateral research project Macedonian-Slovenian Theatre Relations (from 1990 until the Present), carried out during 2017 and 2018 by the Faculty of Dramatic Arts, Skopje …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 6, Številka 2

Druga številka šestega letnika Amfiteatra ter šesta številka Ars Academice prinašata rezultate bilateralnega projekta Makedonsko-slovenske gledališke vezi (od leta 1990 do danes), ki sta ga med letoma 2017 in 2018 izvajali Fakulteta dramskih umetnosti iz Skopja in Akademija za gledališče, radio, film in televizijo iz Ljubljane.   Kolofon Kazalo Uvodnik Amfiteater 6/2   Tematski blok …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 6, Number 1

The first Amfiteater symposium, organised in autumn 2017, has now yielded fruit: the thematic block herein on the theme of the castration of the political in contemporary Slovenian theatre, edited and presented by Tomaž Toporišič. In addition to eight articles in Slovene, equipped with detailed English summaries, we present an exceptional investigation by Eda Čufer …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 6, Številka 1

Prva številka šestega letnika Amfiteatra prinaša tematski blok osmih razprav na temo kastracije slovenskega političnega gledališča, ki ga je uredil Tomaž Toporišič. Osem razprav dopolnjuje študija o projektu Marka Peljhana Makrolab. Tokratna številka prinaša tudi tri knjižne recenzije.   Kolofon Kazalo Uvodnik Amfiteater 6/1   Razprave Tomaž Toporišič: Vse, česar se do sedaj nismo upali …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 5, Številka 2

Druga številka petega letnika Amfiteatra prinaša štiri razprave, šest recenzij knjig in tudi zgodovinsko prilogo: štiri izbrane kritike Lojzeta Smaska mednarodnih uprizoritev.   Kazalo Uvodnik Amfiteater 5/2   Razprave Maja Šorli: O lezbičnem gledališču v Sloveniji Jure Gantar: Il Capitanovi številni sovražniki. Commedia dell’arte kot politični komentar Evrope v zgodnjem novem veku Il Capitano’s Many …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory Volume 5, Number 2

In the second issue of the fifth year of Amfiteater we bring you four articles, six book reviews and a historical supplement: four selected reviews of Lojze Smasek.   Contents Colophon Preface Amfiteater 5/2   Articles Maja Šorli: On Lesbian Theatre in Slovenia Jure Gantar: Il Capitano’s Many Enemies: Commedia dell’Arte as a Political Commentary …

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 5, Number 1

Our fifth year of  Amfiteater starts with four articles and a quartet of book reviews to accompany them. In the first article, Anja Rošker deals with a segment of Jernej Lorenci’s opus from the perspective of intercultural performances. Until now, his performances created between 2005 and 2011 have not been considered in such a way. …

Amfiteater, Revija za teorijo scenskih umetnosti, Letnik 4, Številka 2

Druga številka četrtega letnika Revije za teorijo scenskih umetnosti Amfiteater je pod drobnogled vzela položaj osrednje gledališke institucije in analizira predstave Kralj Ubu, Generalka za generacijo, drugič in Trpeče. Prinaša štiri razprave ter tri knjižne recenzije teatroloških del mlajših slovenskih avtoric/jev.   Kolofon Kazalo Uvodnik

Amfiteater, Journal of Performing Arts Theory, Volume 4, Number 2

This year, the Academy of Theatre, Radio, Film and Television (AGRFT, Slovenia) is celebrating its 70th anniversary. Founded in 1946 as the Academy of Drama Arts (AIU), it acquired its current name in 1963 and became a member of the University of Ljubljana (UL AGRFT) in 1975. To mark this occasion, the Academy published the …

Iskanje po vsebini

Iskanje
Preskoči na vsebino