Gledališče je v šestdesetih in sedemdesetih letih 20. stoletja doživelo paradigmatski prelom, ki v veliki meri določa njegov razvoj še dandanes. Kot oder postavlja dramska besedila v nove vloge, tako nove dramske pisave postavljajo gledališče pred nove izzive.
Prav te prehode in širjenje ustvarjalnih možnosti prevprašujejo razprave v tokratni številki Amfiteatra. Anna Maria Monteverdi se ukvarja z gledališko zgodovino in analizira vlogo videoumetnosti v gledališču od sedemdesetih let prejšnjega stoletja do danes.
Meje gledališke umetnosti in igralskega telesa raziskuje Petra Pogorevc ob vprašanju odsotnih igralcev v petdesetletnem projektu Noordung :: 1995–2045, kjer umrle igralce nadomeščajo tehnološki substituti, ki bodo ob koncu projekta zaživeli večno življenje v zemeljski orbiti.
O političnih konotacijah performansa/predstave Kapelj in Semenič v sestavljanju razpravlja Nika Leskovšek. Ob tem pokaže, da je bil politični potencial te predstave ne samo v načinu njene prezentacije in posebnem načinu recepcije (imerzivno oz. potopitveno gledališče), ampak tudi v uporabi dramskega besedila Simone Semenič z naslovom medtem ko skoraj rečem še ali prilika o vladarju in modrosti.
Z dramskim besedilom in njegovim prehajanjem od dramskega k ne več dramskemu se ukvarja Miša Glišič. Dramo Še vedno vihar Petra Handkeja analizira s pomočjo koncepta absolutnosti drame Petra Szondija.
Razprave dokazujejo, da je sodobno gledališče izredno kompleksno in živo ter s tem pred nas raziskovalce postavlja vedno nova vprašanja in izzive za analizo. Amfiteater se je in se bo tudi v prihodnje spopadal z njimi.
Gašper Troha
Razprave
Anna Maria Monteverdi
Nove oblike večmedijskega gledališča
The New Formats of the Multimedia Theatre
Petra Pogorevc
Telo in slovo – Noordung::1995–2045
The Body and Farewell – Noordung::1995–2045
Nika Leskovšek
Politično participativnega gledališča v uprizoritvi Kapelj in Semenič v sestavljanju
The Politicality of Participatory Theatre in Kapelj and Semenič under construction
Miša Glišič
Še vedno vihar Petra Handkeja z vidika teorije drame
Storm Still by Peter Handke and Szondi’s Theory of the Modern Drama
Recenzije
Eva Kučera Šmon
Koncept uprizarjanja konceptov
Ana Kocjančič
Umevanje prostorov igre. Ob izidu dveh temeljnih knjig s področja scenografije
Gašper Troha, urednik.
Petra Pogorevc: Telo in slovo – Noordung::1995–2045.
Miša Glišič: Še vedno vihar Petra Handkeja z vidika teorije drame.
Editor-in-chief: doc. dr. Gašper Troha (UL FF, UL AGRFT)
Editorial Board: prof. dr. Bojana Kunst (Inštitut za uporabne gledališke znanosti, Univerza Justusa-Liebiga, Gießen, DE), red. prof. dr. Barbara Orel (UL AGRFT), mag. Primož Jesenko (SLOGI), doc. dr. Blaž Lukan (UL AGRFT), izr. prof. dr. Aldo Milohnić (UL AGRFT), dr. Maja Šorli (samozaposlena v kulturi), izr. prof. dr. Tomaž Toporišič (UL AGRFT)
International Editorial Board: Mark Amerika, MFA (University of Colorado, US), izr. prof. dr. Marin Blažević (Sveučilište u Zagrebu, HR), Ramsay Burt, PhD (De Montfort University, GB), Joshua Edelman, PhD (Manchester Metropolitan University, GB), Jure Gantar, PhD (Dalhousie University, CA), Janelle Reinelt, PhD (The University of Warwick, GB), Anneli Saro, PhD (Tartu Űlikool, EE), prof. dr. Miško Šuvaković (Univerzitet Singidunum, RS), prof. Stephen Elliot Wilmer (Trinity College Dublin, IE)
Co-Publisher: Slovenski gledališki inštitut, (zanj Mojca Jan Zoran, direktorica) in Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (zanjo Tomaž Gubenšek, dekan)
Revijo Amfiteater je ustanovila UL AGRFT. V letu 2015 je revija začela izhajati v soizdajateljstvu s SLOGI. Ob tem pa ostaja univerzitetna znanstvena revija, z dvema številkama v letniku.