Prvo javno vodstvo po razstavi Dušan Jovanović – kulturni terorist
Skozi pregledno razstavo o življenju in delu Dušana Jovanovića vas bo v torek, 21. 1. 2025 ob 17. uri popeljal eden od avtorjev, dr. Gašper Troha, direktor Slovenskega gledališkega inštituta.
Dušan Jovanović – kulturni terorist, pregledna razstava o življenju in delu Dušana Jovanovića
Razstava Kulturni terorist, ki jo pripravlja SLOGI v sodelovanju s Cankarjevim domom, bo prva pregledna razstava o Jovanovićevem življenju in delu. Razgrnila bo bogato večplastnost njegovega ustvarjalnega opusa, ga ustrezno povezala s ključnimi poglavji iz njegovega življenja ter obenem odgovorila na vprašanje, zakaj ga je Josip Vidmar umestil med »kulturne teroriste«.
Za narodov blagor: v Cankarjevem in cankarjanskih časih
Na predavanju v ciklu SLOGI in Drama se bomo s kustosinjo in teatrologinjo Ano Perne podali na zgodovinski prelet gledaliških srečevanj s Cankarjevim Narodovim blagrom.
Osmišljeno in pokončno 2025!
V leto 2025 neučakano vstopamo s pripravo pregledne razstave Dušan Jovanović – Kulturni terorist. Jovanović, režiser, dramatik, gledališki reformator in vsestranski intelektualec, ki ga je med »kulturne teroriste« umestil Josip Vidmar, je pred četrt stoletja slovensko in mednarodno gledališko javnost navdušil z eno svojih najodmevnejših režij. Beckettova klasika Čakajoč Godota je v markantni uprizoritvi ljubljanske Drame gostovala v osmih državah in osvojila domače in tuje nagrade.
Drago Jančar: Veliki briljantni valček, E-razstava
Dr. Gašper Troha, direktor Slovenskega gledališkega inštituta, je pripravil e-razstavo, na kateri je s pomočjo fotografij in video posnetkov predstavil dosedanje uprizoritve Jančarjevega Velikega briljantnega valčka na Slovenskem. Razstava je na ogled na osrednjem spletnem portalu uprizoritvene dejavnosti SiGledal.
Iz naših zbirk – Dušan Jovanović – Kulturni terorist
Med 14. januarjem in 7. marcem 2025 si boste v Prvem preddverju Cankarjevega doma v Ljubljani lahko ogledali pregledno razstavo o življenju in delu Dušana Jovanovića. Razstavo pripravlja Slovenski gledališki inštitut v sodelovanju s Cankarjevim domom.
Pogovor s prejemnikom Borštnikovega prstana 2024, Brankom Šturbejem
V Slovenskem gledališkem inštitutu že vrsto let pripravljamo pogovor z vsakoletnim prejemnikom oziroma prejemnico Borštnikovega prstana. Najvišje igralsko odličje za življenjsko delo pri nas je leta 2024 prejel Branko Šturbej. Z njim se bo pogovarjala teatrologinja Ana Perne.
Slovenian Theatre Annual 2022/2023
The Slovenian Theater Yearbook 2022/2023 has been published, the thirty-first in a row, which has been regularly published under this name since 1994, and is also the 36th continuation of the centenary Repertoarja of Slovenian theaters (1867–1967), which was first published on the centenary of the founding of the Drama Society (1967 ). The yearbook is based on an online database of Slovenian theater productions (on the portal sigledal.org), but it also significantly improves the data collected there - with editorials, data on festivals and awards, data on reruns and guest appearances, and a summary and comparison of data between individual theaters.
Tone Stojko, Theater photography, traveling exhibition in SLOGI
The exhibition of Tone Stojko, Theater Photography accompanied the release of the e-book of the same name. Curator mag. From the photographic material published in the book, Tea Rogelj made a selection of photographs from the period from 1969 to 2016. The traveling exhibition – of course, it is different every time, adapted to each time's spatial conditions and ambience; it was shown for the first time as part of the Borštnik's Meeting Festival in June this year at SNG in Maribor - we will open it at the Slovenian Theater Institute on Wednesday, October 2, 2024, at 7 p.m. with a Talk on Theater Photography.
Catalogue of pedagogical programs for the 2024/2025 school year
Za vrtce, osnovne in srednje šole Tudi za novo šolsko leto 2024/2025 smo v SLOGI – Gledališkem muzeju pripravili pester nabor muzejskih pedagoških programov, s katerimi otrokom in mladim približujemo gledališko dediščino in kulturo. Na delavnicah otroci in mladi odkrivajo korenine današnjega gledališča, spoznajo razvoj gledaliških stavb in njihovih prostorov, se seznanijo z gledališkimi poklici, …
Slovenian drama in translations, exhibition
Slovenska dramatika v prevodih Knjižne izdaje, revijalne objave, tipkopisi in rokopisi Razstava je na ogled do 20. septembra 2024 (pon.– pet. od 9. do 16. ure). V Knjižnici SLOGI zbiramo in hranimo tudi prevode slovenskih avtoric in avtorjev v tuje jezike. Izbor predstavljamo na tokratni knjižni razstavi. Najstarejše razstavljeno besedilo je Borštnikov prevod Cankarjevega Jakoba Rude v …
News from the 2023/2024 season in the catalog of quality performances on the Zlata paličica platform
Katalogu kakovostnih gledaliških predstav za otroke in mladino na platformi Zlata paličica smo v sezoni 2023/2024 dodali nove predstave: Mateja Bizjak Petit: Tok tok tok (Lutkovno gledališče Maribor, Centre de créations pour l’enfance, Festival Mondial des Théâtre de Marionnettes) Saša Eržen: Čriček in mravlja (Lutkovno gledališče Maribor) Joe Todd-Stanton: Mišek Julijan (Lutkovno gledališče Ljubljana) Tin Grabnar, Ana Duša: Galop (Lutkovno gledališče Ljubljana) Jernej Bizjak: LOV-SREČE-LOV-SREČE-LOV (Zavod 0.1, …
Molière's The Miser on Slovenian professional stages
Zgodovinski prelet slovenskih gledaliških srečevanj z Molièrovim Skopuhom, ki ga pripravlja teatrologinja in kustosinja Ana Perne. Prvo in doslej edino uprizoritev Skopuha v ljubljanski Drami je leta 1926 režiral Osip Šest. Po kritiškem mnenju Franceta Koblarja je »zaradi grobe domačnosti nekaterih igralcev« igra »spominjala na prvotno snov stare burke in ni bila prava francoska klasična komedija«. Kakšne pa so bile poznejše uprizoritve, denimo druga mariborska (1947) in druga tržaška (1948), obe v režiji Jožeta Babiča, ki je cenil Molièrov »revolucionarni odnos do dobe, v kateri je živel«, ali celjska (1957) v režiji Andreja Hienga, ki je zapisal, da je to »zelo kruta komedija«? Kako je kritika ocenila kranjskega, v gmajn gorenšno postavljenega vohernika, kot si ga je leta 1999 z ekipo zamislil režiser Vito Taufer, kako na commedio dell’arte oprto branje režiserja Borisa Kobala v Mestnem gledališču ljubljanskem leta 2010?