SLOGI events

Call for Papers: Amphitheater Scientific Symposium: The Survival of Comedy

Amfiteater Journal of Performing Arts Theory
znanstveni simpozij

Comedy Survival

 

Lokacija: Slovenski gledališki inštitut

5-6 oktober 2023

 

Call for contributions

Leta 1961 je George Steiner dokončno pokopal tragedijo. Po več stoletjih krize in počasnega odmiranja nekoč najuglednejše dramske zvrsti so tudi najvztrajnejši zagovorniki tradicionalne žanrske delitve navsezadnje morali priznati, da na sodobnih odrih ni več aristotelske dihotomije. Proces njenega teoretičnega ukinjanja (v gledališki praksi razdelitev seveda nikoli ni bila povsem dosledna), ki so ga v svoji reakciji na klasicizem prvi začeli romantiki, so dokončali zadnji izmed modernistov, absurdni dramatiki. S poudarjanjem tragikomedije in groteske so binarno opozicijo tragedija-komedija, ki je s svojo ikonografijo postala celo najprepoznavnejši vizualni simbol gledališča, uspešno pospravili v ropotarnico literarne zgodovine. Pa vseeno že zelo površen pogled v repertoarje gledališč tretjega tisočletja kaj hitro pokaže, da je vsaj komedija vendarle preživela poskus svoje ukinitve. Čeprav naj bi jo v postmodernem okolju zamenjala žanrsko bolj izmuzljiva
besedila, se komedija, celo tista, ki jo v gledaliških listih označujejo brez pridevnika in jo zanima le zabavanje gledalcev, še zmeraj redno pojavlja na odrih. Še več, v veliko pogledih komedija ostaja bolj ali manj nespremenjena vse od prvih Aristofanovih, Menandrovih, Plavtovih in Terencijevih iger. Celo avantgardni avtorji in eksperimentalna gledališča, recimo Charles Ludlam ali 26000 couverts, se vedno znova vračajo k dobro preverjenim komičnim likom in obrazcem. Mar to pomeni, da pri dramskih žanrih pač ni simetrije? Če ima Jacques Derrida prav, ko pravi, da »besedil brez žanra ni«, in takoj nato doda, »da pa tako sodelovanje še ne pomeni pripadanja«, bi trdoživost komedije lahko razložili preprosto kot posledico dejstva, da jo že v načelu zanima samo sodelovanje – sodelovanje občinstva s smehom – in da si nikoli ne prizadeva pripadati. Komedija je žanr, ki obstaja samo tu in zdaj, ki jo njeni gledalci lahko popolnoma razumejo le v določenem zgodovinskem trenutku in kulturnem kontekstu. V vseh drugih primerih se nujno prilagaja: bodisi jezikovnim razlikam ali pa tujemu okolju in novim družbenim razmeram. In prav zato je tako dobro pripravljena za preživetje. Medtem ko so celo tako priljubljene in pomembne literarne zvrsti, kot je tragedija ali ep, počasi izgubile veljavo in pogosto navsezadnje celo izginile, komedija še kar naprej uspešno kljubuje razvojnim pritiskom.

This year's Amphitheater Symposium will therefore primarily be interested in the following research questions:
• How did theater comedy react to the emergence of new media (film, radio, television, internet)?
• What's really new in new forms of comedy like sketch, standup, and improv?
• Is comedy necessarily liberating, or is it actually always defending mediocrity?
• Did the decline of modern rationalism and Enlightenment ideas affect the development of comedy?
• Will the culture of cancellation ("cancel culture") also succeed in canceling the sense of humor?
• Can comedy survive a stage crash?
• How does comedy deal, or should it deal, with difficult topics and content?
• How is social criticism and/or political activism manifested through comedy?
• Does the comic subject change or remain static?
• Normalization of comic characters in modern drama
• Types of comedians in modern Slovenian comedy
• Intimate and social in contemporary Slovenian comedy
• Philosophical and sociological views on comedy
• How is the attitude towards the body and the physical manifested in grotesque theatre/drama?
• What is the modern grotesque?
• Is there still an interest in the grotesque today or is it a category committed to romantic (Wolfgang Kayser) and (post)modernist understanding of the world (carnivalism - Bakhtin)?

Vabimo raziskovalce in praktike, da se nam pridružijo s prispevki o predlaganih temah ali jih razširijo s svojimi pogledi na mednarodnem znanstvenem simpoziju, ki bo potekal v Ljubljani 5. in 6. oktobra 2023.
Delovna jezika simpozija bosta slovenščina in angleščina.
Povzetek in naslov prispevka (do 250 besed) s kratkim življenjepisom (do 120 besed) v slovenščini in angleščini nam, prosimo, pošljite najpozneje do 10. maja 2023 na elektronski naslov amfiteater@slogi.si. Na ta naslov se lahko obrnete tudi z morebitnimi dodatnimi vprašanji.

Do 1. junija 2023 vam bomo sporočili, ali je vaš prispevek sprejet v program simpozija.

Vsi avtorji bodo povabljeni, da na podlagi prispevkov napišejo članke (v slovenščini ali angleščini), ki bodo objavljeni v prvi številki revije Amfiteater v letu 2024. Vsi članki bodo recenzirani.

Symposium leader: Jure Gantar

Pripravljalni odbor: Jure Gantar, Mateja Pezdirc Bartol, Blaž Lukan, Maja Murnik, Gregor Moder, Gašper Troha, Miha Čepeljnik in Tara Milčinski

Contact:
Maja Murnik
Slovenian Theater Institute (SLOGI)
Mestni trg 17, 1000 Ljubljana, Slovenia
E amphiteater@slogi.si
T +386 31 504 432

The symposium is organised by:

Slovenian Theater Institute (SLOGI) is a national public institution founded in 2014
as the legal successor of the Slovenian Theater Museum. The institute's mission is the development of theater culture and the promotion of theater art, which is realized through research, study, interpretation, promotion, preservation, documentation and presentation of Slovenian theater culture, theater heritage and theater art in the Slovenian and international space.

Academy for Theatre, Radio, Film and Television of the University of Ljubljana performs educational, artistic and research work in the field of theatre, radio, film and television. From its founding in 1945 until 1975, it operated as an independent higher education institution with a rector, after which it became a member of the University of Ljubljana. Amphitheater is a scientific journal that publishes original articles in the field of performing arts in a wide range from dramatic theatre, drama, dance, performance to hybrid arts. Authors can analyze the forms and contents of works of art and artistic phenomena from the field of performing arts, their history, present and future, as well as their relationship to other artistic fields and the wider (social, cultural, political...) context.

 

 

 

 

 

The symposium is being prepared in cooperation with UL AGRFT within the framework of the research program Theater and inter-art research (P6-0376), which is co-financed by the Public Research Agency of the Republic of Slovenia from the state budget.

All events

Search by content

Search
Skip to content