Izhodišče gledališkega dogodka Melanholični croquis je melanholija, ki jo občutimo ob branju novele Smrt v Benetkah, delu velikega nemškega klasika Thomasa Manna, po katerem je italijanski gledališki, operni in filmski režiser Luchino Visconti leta 1971 posnel istoimenski film. Melanholijo so mislili filozofi, upodabljali umetniki, danes jo raziskujejo tudi nevrologi in kognitivni znanstveniki. Zaradi svoje nedorečenosti je bila in bo za nekatere bolezen, za druge vir ustvarjalnega navdiha. In kako melanholijo doživljamo danes?
Režiser Matej Filipčič se s svojim zadnjim projektom sprašuje o možnosti uprizarjanja čustvenega ambienta in dinamike, ki poganja umetniško idejo in njeno realizacijo, in o tem, ali je stanja, ki jih doživljamo ob spremljanju umetnosti, mogoče zabeležiti in ohraniti pri življenju. Melanholični croquis je poskus oblikovanja novega uprizoritvenega žanra, ki naj bi sinergično povezoval tri glavna področja človeške dejavnosti – umetnost, znanost in gospodarstvo. Režiser jih je pritegnil k skupnemu angažmaju pri odpiranju vprašanj o doživljanju in razumevanju etične drže, ki dandanes gotovo potrebuje najširši premislek. Melanholija – kaj to je? Je pot v destrukcijo ali pot v kreacijo? Predstavi bosta ponovno na sporedu 29. in 30. oktobra 2016, ob 19.uri v Grand hotelu Union.
Na pogovoru bodo sodelovali: Matej Filipčič – producent, režiser in scenograf, Sonja Dular – izbor besedil in priredba, igralci Romana Šalehar, Boris Cavazza, Jožica Avbelj, dr. Urban Kordeš – strokovnjak s področja kognitivne znanosti, dr. Igor Škamperle (melanholija v filozofiji), Ladeja Godina Košir (sinergija gospodarstva in kreativnosti), Manuel Kuran (Blackbox d.o.o., EEG tehnologija). Pogovor bo vodila Špela Kožar.
Dogodek organizira Umetniško društvo OSUM.