Na tretjem v nizu pogovorov Naježeno in jedrnato v živo bomo gostili Petra Tomaža Dobriloki, ki se osredotoča na kreativno rabo IKT.

Gledišče* Naježeno in jedrnato v živo: Peter Tomaž Dobrila

Lokacija: SLOGI – Gledališki muzej (Mestni trg 17, Ljubljana)
Termin: 24. 03. 2015
Čas: 18. uri

Na tretjem v nizu pogovorov Naježeno in jedrnato v živo, ki jih vodi Jedrt Jež Furlan na temo gledališča v najširšem pomenu, bomo v Slovenskem gledališkem inštitutu (SLOGI) v torek, 24. marca 2015, ob 18. uri gostili Petra Tomaža Dobrilo, ki se osredotoča na kreativno rabo novih informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), je pripravljavec zmagovite kandidature za EPK 2012, soustanovitelj MMC KIBLA in KID, Radia MARŠ, z izkušnjami samozaposlenega v kulturi kot tudi iz dela na Ministrstvu za kulturo, … Vstop prost.

 

Peter Tomaž Dobrila je predstavljal, prikazoval in predaval širom sveta.

V začetku 80. let 20. stoletja je ponovno oživel (študentski) časopis Katedra in bil urednik in izvedel prve Dneve mladinske kulture v Mariboru, v okviru katerih so se premierno predstavili Laibach in Irwin ter Borghesia. Leta 1985 je izdal prvo glasbeno delo, Te čudovite Margine, leta 1987 pa drugo, Missa. V začetku 90. let 20. stoletja je soustanovil Mariborski radio Študent – MARŠ. Leta 1994 je lansiral revijo TOX – Vozni red po 3000, ki se je prelevila v zbirko za sodobno umetnost; v njej je urednik in avtor več knjig in katalogov. Leta 1995 je sodeloval pri začetkih Mednarodnega festivala računalniških umetnosti v Mariboru. Leta 1996 je soustanovil Multimedijski Center KiberSRCeLab – KIBLA (MMC KIBLA), Maribor in bil njegov vodja. Dve leti kasneje je soustanovil Kulturno izobraževalno društvo KIBLA in postal njegov predsednik. Do leta 2004 je vodil MMC KIBLA IN KID KIBLA. Ob tem je sodeloval na številnih kongresih, konvencijah in konferencah o medmrežju in večpredstavnosti ter informacijski družbi in digitalni kulturi in sodobni umetnosti ter sedel v raznih domačih in mednarodnih komisijah. Je član Evropske akademije za digitalne medije (EADIM). Leta 2004 je postal mentor in svetovalec specializiran za projekte mednarodnih sodelovanje v Evropi in tudi z drugimi državami, pri čemer jih je od leta 2007 največ vzpostavil z Azijo. Poleg iniciiranja mreže organizacij in institucij na lokalni, regionalni in nacionalni ravni, kjer je nastala Mreža multimedijskih centrov Slovenije – M3C, ki je edinstvena v Evropi in svetu, je pričel projekt Izmenjava operaterjev in producentov umetnosti X-OP (eXchange of art Operators and Producers) kot evropsko mrežo in ASEUM – Azijsko-evropsko medijsko platformo.

Med najpomembnejšimi projekti od leta 2006 je priprava zmagovite kandidature za Evropsko prestolnico kulture 2012 za Maribor s partnerskimi mesti, vključujoč Lokalni program Mestne občine Maribor za kulturo 2007-2011. Leta 2007 je spodbudil zmagovito kandidaturo za UNESCO za Svetovno prestolnico knjige 2010 za Ljubljano. Od leta 2006 je bil član ekspertne skupine za izdelavo strategije vključevanja kulture in umetnosti v informacijsko družbo in od leta 2008 član odbora pri Ministrstvu za kulturo za pripravo Nacionalnega programa za kulturo 2008-2011.
Pripravil je prvo uradno predstavitev Slovenije po vstopu v Evropsko unijo, v projektu Evropska prestolnica kulture – Cork 2005 (Irska) in nato nadaljeval s sodelovanjem v Sibiu (Romunija) in Luksemburg v 2007, Liverpool 2008 (Združeno kraljestvo), Vilna (Litva) in Linz (Avstrija) v 2009, Istanbul (Turčija) and Pecs (Madžarska) v 2010 in Talin v 2011 (Estonija).
Od junija 2009 je bil zaposlen na Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije kot generalni direktor Direktorata za umetnost in nato v kabinetu ministrice. Od leta 2011 je delal v javnem zavodu Maribor 2012 – Evropska prestolnica kulture kot svetovalec programskega direktorja. Od leta 2005 je tudi svetovalec Ars Electronica festivala v Linzu, Avstrija.

Leta 2011, ob 20. obletnici osamosvojitve, je sokuriral razstavo Sodobna umetnost iz Slovenije, na kateri se je v Evropski centralni banki v Frankfurtu, Nemčija, predstavilo 18 umetnic in umetnikov s preko 50 deli in je nastala v sodelovanju z Banko Slovenije. Leta 2012 je bil komisar predstavitve Republike Slovenije na 13. mednarodni razstavi arhitekture v Benetkah – la Biennale di Venezia, največjem arhitekturnem dogodku na svetu.
Z letom 2013 je (spet) postal samozaposleni v kulturi in deluje v Znanstveno raziskovalnem združenju za umetnost, kulturno-izobraževalne programe in tehnologijo EPEKA, katerega predsednik je od ustanovitve, leta 2008. Leta 2014 soustanovi Združenje za umetnost in avdio-vizualno produkcijo KODA MODRO / CODE BLUE Production, s sedežema v Mariboru, Slovenija, in Podgorici, Črna Gora, in se odloči spoprijeti še s filmsko produkcijo. Ob tem sodeluje v odboru za pripravo Lokalne programa za kulturo 2015 – 2020 Mestne občine Maribor.
Z Byzantine Cadillac koncertira po Sloveniji in v tujini, dela za Društvo prijateljev zmernega napredka (DPZN) in Ustanovo nevladnih mladinskega polja Pohorski bataljon (UPB) v Mladinskem kulturnem, socialnem, multimedijskem, medgeneracijskem in muzejskem centru (MKSMC) v Kopru, KID KIBLA in Društvo za sodobno umetnost X-OP ter Filmski studio Viba film Ljubljana.
Z januarjem 2015 ga povabijo na Ministrstvo za kulture in postane sekretar v kabinetu ministrice, zadolžen za mednarodne projekte in sredstva, na prvem mestu iz EU skladov.

Pogovarjali se bomo tudi o tem kaj je bolj kreativno, težje ali produktivno. Ustvarjati pogoje za umetniški razmah kot producent ali kot zaposlen na Ministrstvu za kulturo RS? Kako produktivno je (so)delovanje z EPK po Evropi in kako v Sloveniji? Je program za kulturo MO Maribor bolj uresničljiv, kot Nacionalni program za kulturo RS? Kakšne so prioritete Ministrstva za kulturo v sedanji sestavi, kaj si lahko obetamo? Kako bodo samozaposleni postali bolj zaposleni? Dobrodošli na pogovoru o poteh in stranpoteh kulturne politike. Doma in po svetu.

 

Publicistka Jedrt Jež Furlan se aktivno ukvarja s področjem uprizoritvenih umetnosti in kulturne politike. V sklopu pogovorov z gosti obravnava teme in izzive sodobnega gledališkega prostora … Naježeno in jedrnato v živo.

 

GLEDIŠČE* V dvorani Slovenskega gledališkega inštituta (SLOGI) nadaljujemo s sklopom javnih dogodkov namenjenih predstavitvi in promociji gledališke kulture in umetnosti ter gledaliških ustvarjalcev.
*gledíšče -a s (í) 1. kar določa kriterij za presojanje česa; stališče, 2. zastar. gledališče (SSKJ)

 

 

Slovenski gledališki inštitut

Mestni trg 17, 1000 Ljubljana

T: 01 241 5800
E: slogi@slogi.si
S: www.slogi.si